Hoppa till innehåll

Första advent

29 november, 2011

Vi firade första advent med pepparkakshusbak, julmusik och premiär för både julmust och blossa 11, en helt underbar dag alltså! Finns det något mysigare än att julpyssla, baka och dricka glögg? Icke! Årets blossa med smak av arabica var väldigt god, dock smakade den för lite kaffe. Mina enormt känsliga smaklökar uppfattade bara en gnutta kaffe i eftersmaken. Så jag som kaffeälskare är faktiskt lite besviken. Den var alltså jättegod men om man döper något till arabica så  får man ju ta och smaksätta liite mer!

Vi bakade och byggde i alla fall ett underbart ”pepparkakshus” som jag lägger upp en annan dag. Men om man får deg över så kan man tex göra fina pepparkakor med kristyr som man kan hänga i granen. Om man inte vill äta upp degen alltså ;)

 

2 kommentarer leave one →
  1. 4 december, 2011 19:10

    Låter toppenmysigt! Jag själv är en kaffehatare av rang så jag väljer nog bort Blossas glögg i år, även om den inte smakar så vidare mycket kaffe… Men pepparkakshuset vill jag gärna se :)

  2. 4 december, 2011 20:00

    Hej,
    Första gången jag är på din blogg. Lagar din kyckling i ugn just nu och kan nästan inte vänta på att smaka. Det doftar verkligen gott! Tack för bra recept. Ska nog prova tryfflarna nån dag snart.

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

