Skip to content

Red velvet cupcakes

20 januari, 2011

Idag bestämde jag mig för att baka något nytt. Jag har länge velat baka red velvet cupcakes, de finns med på nästan alla Amerikanska bakbloggar och alla hyllar dessa goda och fina muffins. Så idag var det min tur att prova. Jag hade planerat baket hela dagen i skolan, gått och handlat och lagt ner mycket tid på tillagningen av dessa söta muffins. När allt sedan var klart och jag äntligen fick ta mig en tugga blev jag minst sagt besviken. Jag kan inte minnas sist jag åt en så smaklös och tråkig muffin! All denna möda och allt detta besvär. Jag kan säga att jag känner mig lurad. Alla dessa fina bilder jag sett och alla lovord som skrivits. Det är inte sant! Jag må ha använt ett ovanligt dåligt recept, men det dröjer nog länge innan jag vågar mig på red velvet cupcakes igen. Fast frostingen blev väldigt god, och de blev väldigt fina! Så jag är iallafall lite nöjd🙂

200 g cream cheese

2 dl florsocker

Rör ihop de två ingredienserna och spritsa ut frostingen på cupcakesen. Färga gärna med karamellfärg eller smaksätt den med citronskal så blir den lite roligare! Jag delar inte med mig av receptet på cupcakesen av förklarliga skäl, men receptet på den enkla och supergoda frostingen som passar på många olika sorters kakor kan ni få!

3 kommentarer leave one →
  1. Pao permalink
    20 januari, 2011 20:51

    FINT!

  2. Louise permalink
    21 januari, 2011 12:18

    Åh ser grymt gott ut… !

    PS. SNART ”SEMMEL DAX” ….

    • Pao permalink
      21 januari, 2011 20:36

      Kan inte du & Marys fedexa hit en semla?🙂

Kommentera

