Skip to content

Skön Måndagskväll

31 januari, 2011

Ikväll är en bra kväll. Jag har redan förberett mig inför morgondagens seminare, pluggat det som jag legat efter och nu är det inga projektarbeten som hänger över mig. Allt är inlämnat och klart! Så nu kan jag äntligen göra det jag länge velat göra; läsa Julia Childs Mastering The Art of French Cooking. Lånade böckerna på biblioteket i början av december men jag har haft så mycket i plugget att jag inte haft tid att ens titta igenom böckerna. Efter redan ett omlån måste de tyvärr tillbaka imorgon, så de passar verkligen perfekt ikväll när jag äntligen är ledig. Kommer antagligen gå till biblioteket igen på onsdag eller torsdag när de är tillbaka på mathyllan och låna dem igen. Det är verkligen underbart att läsa dem, alla recept, bilder, förklaringar, hon är min idol! Jag som är en språknörd är också himla glad över det vackra engelska språket Child använder, haha! Jag firar böckerna med en kopp Earl Grey te och After Eight choklad. Vilken skön kväll!

No comments yet

Kommentera

