Skip to content

Årets första semla!

12 februari, 2011

I veckan var det semlepremiär för min del. Jag var och fikade med min vän Jens på Patisseriet här i Lund och vi bestämde oss för att dela på ett bakverk till det goda kaffet. Vi hade ganska svårt att bestämma oss eftersom de har så mycket gott att välja på men det fick bli en liten chokladsemla. Den var väldigt fin och tyvärr så måste jag säga att den såg bättre ut än vad den smakade. Chokladkrämen var himla god men själva bullen var på tok för kompakt och inte alls luftig och mjuk som en traditionell semlebulle ska vara. Men det var kul att prova en chokladsemla och jag nog göra en egen variant på den snart!

No comments yet

Kommentera

