Skip to content

Trevlig överraskningskväll!

31 mars, 2011

Ikväll hade min fina vän Olivia planerat en trevlig överraskningkväll som jag skulle få i födelsedagspresent. Tyvärr har jag inte tillfrisknat än och var nära på att ställa in eftersom febern inte gett sig men Olivia sa att det var en stillsam aktivitet så då tänkte jag att det skulle passa perfekt. Allt var superhemligt och jag hade ingen aning om vad som skulle ske härnäst. Vi möttes på tåget in till Malmö där vi skulle ta något snabbt att äta innan ”the big happening”. Vi beslöt oss för att en kebab eller falafel hade suttit fint men det var inte helt lätt att hitta något sådant i västra hamnen.. Tillslut hittade vi ett pizzaställe och tänkte att vi skulle dela på en kebabpizza. Men jag kan säga att det inte började bra, bakom disken stod en ensam kvinna som inte förstod ett ord av vad jag sa, man kunde välja mellan 20 olika ”pålägg” och inte blev det bättre av att man skulle fylla i ett ”formulär” med vad man skulle ha på sin pizza. Det var alltså extremt svårt att kommunicera och att ens lägga sin beställning verkade omöjligt. Jag var nära bristningsgränsen när jag sa att vi ville ha extra mycket blandad sås på våran pizza (sås är alltså den absolut viktigaste komponenten) och reaktionen på det var ”SAS?!?!?”…. Tillslut lyckades vi få en liten vitlöksdipp till en enorm pizza som smakade ok, fast inte jätteok. Den var så stor att vi knappt orkade äta två bitar var och vi tog med oss resten till ”the big happening”.

Olivia fixade fram en karta och vi traskade ut i regnet. En kvarts rask promenad senare var vi äntligen framme och jag fick äntligen veta vad som komma skulle. Vi skulle gå på våran favorit koreograf Örjan Anderssons föreställning, Leap Second, med Skånes Dansteater! Jippi! Superbra present! Men dörrarna var låsta, allt var släckt och det fanns inte en människa så långt ögat kunde nå. Ett samtal senare fick vi veta att de dansade på Malmö Opera och inte i deras egna lokaler i västra hamnen..Vi gick snopet tillbaka till centralen i ösregnet, stannade till under ett tak, smakade lite på våran kalla pizza och insåg att vi ändå inte haft en sådär jättedålig kväll.

Ett tåg senare satt vi med varsin varm choklad i handen och skrattade åt vad som hänt. Vi hade i alla fall en väldigt trevlig kväll även om den inte blev som den skulle! Kanske kan vi se föreställningen imorgon istället🙂

No comments yet

Kommentera

