Skip to content

Tips!

4 april, 2011

Tänkte så här på kvällskvisten tipsa om mitt absoluta favorit bakprogram som nu äntligen börjat sändas på SVT. Det är det danska programmet ”Det søde liv” med konditorn Mette Blomsterberg som har sänts ett bra tag på en av de danska kanalerna. Man lär sig så himla mycket när man kollar på det och man blir så inspirerad! Efter programmet kliar det något så oerhört i mina fingrar och jag bara måste ut i köket direkt! Första gången jag såg det var av en ren slump när jag bara satt och zappade på teven. Sedan satt jag som trollbunden och kunde inte slita mig från programmet. I det avsnittet visade Mette hur hon gjorde bakverket som är på framsidan av hennes kokbok;

Jag kan säga att det tårades i ögonen av hur vackert det var! Hon gjorde det med sådan finess och det var så underbart att se på!

Det heter alltså ”Det söta livet” på svenska och sänds på Svt1, måndagar kl 20.30.

Nu börjar det om bara några minuter, JIPPI😀

No comments yet

Kommentera

