Skip to content

Fisk fisk fisk fisk fisk

12 april, 2011

De senaste dagarna har jag ätit ovanligt mycket fisk! Jag tror att det beror på att jag har haft fullt upp med jobb, skola och solen så jag har inte riktigt haft tid att laga något utan ätit en hel del köpemat i helgen. Och nästan allt har innehållt fisk, mest lax, som är min absoluta favvofisk! Jag förstår inte varför man någon gång skulle köpa en vanlig ost-och skinkmacka när det ligger en med lax bredvid, jag tycker dom mackorna är så oerhört tråkiga. Det är ju sånt man fick på dagis och sen fritids, man har ju ätit det nästan varje dag, heela livet, ost-och skinkmacka, nej det är helt enkelt inte min grej. Men smaken är ju som baken!

I fredags åt jag sushi, mums!

I lördags åt jag denna salladen med rökt lax från Grönt o’ gott, helt ok.

 

I söndags gjorde jag denna tonfiskpastasalladen med smak av sommarn!

 

I måndags åt jag en himla god laxsandwich, vet dock inte vart den var köpt..

Ikväll åt jag pappas gamla hederliga fisksoppa med torsk, gooottt!

Skönt att man har bunkrat upp en massa omega-3, men imorgon får det bli kött till middag!🙂

One Comment leave one →
  1. appletini permalink
    15 april, 2011 08:50

    Här hade jag gärna sett ett gästspel av typen, Fiskpinne á la Lundberg?

Kommentera

