Skip to content

Ädelost+currysås=Sant!

16 april, 2011

I torsdags åt jag en riktigt trevlig burgare med ädelost och currysås(!!). Det är en ganska konstig smakkombination och det låter ganska galet men oj så gott det var! Det var egentligen inte meningen att det skulle bli currysås men i affären när jag stod framför sås-hyllan ville jag ha något sött som skulle bryta av ädelosten och då fanns det en flaska från Rydbergs som det stod MANGO på rätt framför näsan på mig. Mums tänkte jag, gott med mango, funkar säkert jättebra! Dock stod det ”Raja” under ordet mango och då gick tankegångarna såhär: vad betyder raja? är det något indiskt? kanske smakar den curry? mango står ju ändå högst upp så den borde smaka mest mango… och så tog jag den. Men den smakade ingen mango, bara en som en vanlig currysås, lite söt kanske men ingen mango inte! Alltså den var ju väldigt god men det är ju synd att säga mango.

Den blev i alla fall himla bra i hamburgaren och det var kul att prova något nytt. För den smakade väldigt annorlunda men väldigt bra annorlunda!

Förutom mango rajasås och ädelost hade jag bacon, sallad, gurka,  Max friscobröd och nötkött i burgaren. Gott gott gott gott!

One Comment leave one →
  1. Andrew permalink
    17 april, 2011 14:05

    ”Gott gott gott gott!” och gott! det visar såååååå väldigt gott

Kommentera

