Hoppa till innehåll

Påsk Påsk Påsk

17 april, 2011

Vad härligt det ska bli med påsk! Jag är nästan helt ledig nästa vecka vilket betyder att jag har en massa tid för att baka, laga och pyssla inför påskhelgen. Denna morgonen har jag planerat allt som ska fixas så nu är jag väl förberedd. Eftersom jag jobbat väldigt mycket på fritids de senaste veckorna har jag pysslat en hel del och gjort en massa fina kycklingar, påskharar och ägg i alla olika sorter material, former och färger. Men jag har inte fått nog och känner att jag måste göra mer! Det är så himla roligt och blir så fint!

Det här påskgodiset gjorde jag förra året och kommer nog göra det i år igen :)

200 g mandelmassa eller marsipan

100 g mörkchoklad

karamellfärger

strössel

Dela upp mandelmassan och färga den i valfri färg med karamellfärgen (marsipan kan man köpa färdigfärgad). Forma/rulla mandelmassan till små ägg (smörj handflatorna med lite matolja så fastnar mandelmassa inte lika lätt på händerna). Smält chokladen. Doppa halva ”ägget” i den smälta chokladen och sedan i strösslet. Låt torka på bakplåtspapper.

Jag kan inte hitta tidningen som receptet varifrån, men det var en påsk-mattidning från förra året i alla fall! :)

En kommentar leave one →
  1. Louise permalänk
    19 april, 2011 07:53

    Åh jag kommer gärna hem till er hihi hoppas vi ses!!!!

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

