Skip to content

Sköna lördag!

15 maj, 2011

Min helg började med en tidig och väldigt mysig lördag. Henrik och jag tog en lång morgonpromenad, gick på loppis på Södra Esplanaden, köpte surdegsbullar från Lunds Stenugnsbageri och åt en lång frukost. Vi lyxade även till det med Brämhults Lemonad, rökt ost och Ystadkorv, mums! Det tar verkligen på käkarna att tugga surdegsbullar så man känner sig helt mör efteråt men de är så galet goda och mättande! Orkade faktiskt inte äta upp hela min bulle och sen behövde jag inte äta någon på flera timmar, skönt!

På kvällen hade vi en födelsedagsmiddag för våran fina vän Ada som precis kommit hem från Indien. Turid stod för huvudrätten som var en himla god vegetarisk lasagne med keso, spenat och tomat. Hoppas jag får receptet snart så att jag kan lägg upp det här!

Jag stod för efterrätten som fick bli en kladdkaka med cheesecake och hallon eftersom Ada älskar cheesecake. Den ser kanske inte mycket ut för världen men den blev supergod! Kan lova att receptet kommer att användas flitigt i framtiden! Lägger upp det imorgon🙂

No comments yet

Kommentera

