Skip to content

Weekend i Lissabon!

25 maj, 2011

Denna helgen har jag varit på en långweekend i Lissabon och bara njutit av sol och god mat, så himla härligt! Innan jag åkte dit fick jag höra att det inte var så speciellt god mat där och det jag läste i guide-boken om maten verkade inte lovande så jag var lite nervös men det blev faktiskt så att jag fick äta några av de godaste rätterna i mitt liv!

Just nu hade jag nog betalat hur mycket som helst för att få äta den underbara avsmakningsmenyn på Restaurante 100 Maneiras igen, såå god! (det kommer ett långt inlägg med bilder och beskrivningar av alla rätter senare i veckan).

Jag åt även den godaste grillade beefsteaken jag någonsin ätit, blir helt salig när jag tänker på den!

Dock åt jag också något av det osmakligaste jag någonsin ätit. Det stod enbart ”ceviche” på menyn och inte ”ceviche på hundra sorters omogen paprika och en halv kräfta” som det borde stått! Om man älskar paprika och koriander så kan jag förstå att man kanske skulle tycka att den var ok, men det gör verkligen inte jag. Fisken var helt oigenkännlig. Cevichen bestod alltså av 90% procent paprika, 8% koriander, 1% fisk och 1% kräfta som var det enda ”goda”..

Men den dåliga matupplevelsen gör ingenting för allt jag kan tänka på är den magiska avsmakningsmenyn och det möra fina köttet. Kanske ska jag ta en taxi till Kastrup och hoppa på nästa plan till Lissabon..

No comments yet

Kommentera

