Skip to content

Upptagen med Shakespeare!

30 maj, 2011

De senaste veckorna har jag haft väldigt mycket för mig och tyvärr inte haft så mycket tid för att skriva här. En av grejerna jag hållt på med kan ni läsa lite om här: Examen i en drömsk kurs. En av mina kurser har handlat om Shakespeare och vi spelade upp En midsommarnattsdröm på Kulturen i Lund. Det har alltså tagit upp det mesta av min tid, att lära sig repliker på Shakespeare-engelska är inte helt lätt! Vi har i alla fall haft det väldigt roligt och jag tycker att det är lite sorligt att det är slut! I fredags hade vi en jättestor fika med flera olika goda kakor, vars recept jag ska samla in och lägga upp så fort som möjligt🙂

Jag står på trappan i rollen som Egeus (valde dock att spela denna roll som kvinna) och jag försöker få bort Lysander från min dotter Hermia. Min roll var väldigt rolig att spela, en fasansfullt arg mamma som vill gifta bort sin dotter, mot dotterns vilja, annars straffas hon med döden, haha, hemskt!

Full of vexation come I!

No comments yet

Kommentera

