Skip to content

Grillkväll med skämt kött..

2 juni, 2011

Igår kväll hade vi grillkväll hos oss i kollektivet och det var väldigt trevligt! Henrik gjorde en väldigt god potatissallad med Granny Smith äpplen i, min favorit, och Jonas skulle stå för köttet. Han kom stolt hem med en brasiliansk grillbricka med blandat kött och några korvar, vi andra hurrade, brasilianskt kött brukar ju vara en höjdare! När vi väl satt oss till bords efter grillningen fick jag en bit entrecote och var väldigt nöjd. Dock smakade den väldigt underligt, Kalle sa att den smakade som lever och Jonas sa ”Misha det är brasilianskt kött, det ska smaka så!” men jag lät bli att äta det. Tillslut var det kvar på min tallrik och de andra undrade varför jag inte ville äta upp den. Efter att alla fått provsmaka kom vi fram till att köttet var skämt. Roligt nog hade alla ätit av det och Jonas hade till och med ätit en hel filé! Vi kunde inget annat göra än att skratta åt det och låta tiden avgöra ifall vi skulle bli dåliga hela bunten. Som tur var har vi alla mått bra och ingen har blivit förgiftad av det skämda köttet. Men någon sådan grillbricka köper vi nog inte igen!

 

 

No comments yet

Kommentera

