Skip to content

Underbara dagar!

6 juni, 2011

De senaste dagarna har jag helt gått in i en liten pluggbubbla och bara läst eftersom jag har tre tentor denna veckan och en inlämning kvar innan jag får ta sommarlov. Men mig har det inte gått någon nöd på! Det fina vädret och ledigheten har gjort underverk, jag är väldigt utvilad och det känns som att jag varit på semester, trots att jag suttit vid böckerna hela tiden! Jag har också blivit bortskämd av Henrik med god mat så att jag kunnat fokusera på inlärningen. Underbart!

 

Jag har faktiskt haft lite tid över om kvällarna; haft en grillkväll med mina kurskamrater och ätit grillad korv på Småländskt vis med ketchup, senap, räksallad och rostadlök som Joel introducerade. Gott!

Haft en Canadick på besök och haft en ”svensk” grillning med dillkokt nypotatis, korv och fläskfilé som Henrik lyckades med alldeles ypperligt, nog den bästa fläskfilén jag någonsin ätit! Och en frusen cheesecake till efterrätt🙂

Ätit en god frukost med surdegsbröd från St Jakobs Stenugnsbageri och osten Svarta Sara!

På St Jakobs Stenugnsbageri inhandlades även en rolig tändsticka fylld med marsipan🙂

Fick en halvtimme över att baka en avskedstårta med citron och hallon till våran roomie Johannes som tyvärr flyttat ut under helgen.

Och ätit en himla god Club sandwich som Henrik fixat!

Jag har verkligen haft ett par underbara dagar fyllda av sol och glädje! Känns nästan som ett sommarlov, förutom pluggdelen då va, men det har varit så himla härligt att få njuta av värmen och ”ledigheten”, känner mig såå avslappnad! Jippii!

Recepten på tårtan och club sandwichen kommer upp på onsdag🙂

 

No comments yet

Kommentera

