Skip to content

Lördags laxen

7 augusti, 2011

Madklubben var himla trevlig och maten god, dock hade jag väl lite för höga förväntningar. Samtidigt har jag precis varit i Paris och ätit det godaste jag vet, foie gras, så jag tror att mina smaklökar förväntar sig samma dans men det jag åt på Madklubben nådde inte riktigt ända dit. Min systers pojkvän, Andres, agerade fotograf med sin superkamera så bilder och beskrivningar av maten kommer senare när han kommit hem, om någon vecka eller så.

Igår kväll kände vi för att äta något enkelt och svenskt till middag efter allt icke svenskt vi ätit den senaste tiden. Lax är ju så gott i alla dess former så det var ett självklart val, den som sagt att det är ute att äta lax kan ju ta och tänka om. Det fick alltså bli kallröktlax, färskpotatis, en enkel sallad med rostade solroskärnor och hemmagjord romsås, som ni hittar receptet på här.

Till efterrätt blev det gammal hederlig vaniljglass med hallon, svarta vinbär och ohoy’s chokladsås, haha🙂

No comments yet

Kommentera

