Skip to content

Goood middag

17 augusti, 2011

Jag håller på att bli galen. Så fort jag sätter mig ner med grammatikboken så bara flödar det med nya ideer och jag kan inte sluta tänka på kakor,bakelser eller mat. De senaste dagarna har jag gett efter och bara lagat efter alla dessa impulser och det har känts oerhört bra. Men så fort jag lagat färdigt min ena idé så kommer det upp nya underbara saker som bara måste bakas med desamma, det tar aldrig slut och inte finns det någon plats för restrictive and non-restrictive clauses som jag måste lära mig. Denna underbart goda cirkel har blivit en ond cirkel. Jag försöker intala min själv att om åtta dagar när jag skrivit min tenta så är jag fri och kan baka eller laga precis vad jag vill! Kanske bäst att skriva en lista på allt..

I söndags skulle jag laga middag på några nürnbergerkorvar så jag kikade runt efter något bra recept. Jag ville väldigt gärna hitta något lätt och snabbt så att min hjärna inte skulle spinna iväg igen, men icke. Det fanns bara något tyskt recept på vinägerkokta korvar och det var jag inte sugen på, vilket resulterade i att jag genast började tänka enbart på mat och inte på det som stod i min bok. Men resultatet blev en supergod middag i alla fall; baconlindade nürnbergerkorvar, baconstekta champinjoner och krutonger, smörslungad sparris, pocherat ägg med en dijonsenap och citrondressing. Mums!

No comments yet

Kommentera

