Skip to content

Kväll på Nose2Tail i Köpenhamn

4 september, 2011

Jag har varit mycket upptagen under de senaste dagarna och inte alls hunnit uppdatera här. Jag har nämligen fått ett nytt jobb som kan vara ett av världens bästa jobb, men mer om det nästa vecka!

Igår hade Henrik planerat en överraskning och det var en liten trip till Köpenhamn för att äta på restaurangen Nose 2 Tail som ligger i ”trendiga” Köttbyn. Där fanns massor med trevliga restauranger och vi kommer säkerligen åka dit igen och prova på några av de andra ställena. På Nose 2 Tail serveras som man kan förstå på namnet, alla delar på djuret i olika former. Vi körde på en stor platta med blandade charketurier och ostar som var väldigt god och mättande. Den plattan var nog bara ämnad som förrätt men vi blev mätta på den och kände att det hade blivit för mycket med huvudrätt så vi gick faktiskt direkt på efterrätt. Henrik gick på en spännande koldskåls-pannacotta som var god men jag valde en tarte med bär och creme fraiche som var himmelsk! Dock får pajdegen underkänt pga av dess stenhårdhet, trodde nästan tallriken skulle gå sönder när jag med hela min kraft försökte dela tarten i mindre bitar men den var väldigt väldigt god! Tyvärr var det extremt dålig belysning så jag gav upp efter flera försök med kameran (var inte läge att sätta på blixten), restauranger borde tänka på att det finns matbloggare som behöver ljus för att ta bilder, haha! Här är deras hemsida om man vill kolla in på den Nose2Tail

 

Tack så jättemycket Henrik för denna fina kväll🙂

No comments yet

Kommentera

