Skip to content

Mitt underbara jobb: baka macaroner!

11 september, 2011

Jag har fått jobb på Abrick Macaronn som är ett macaron bageri och sedan lite mer än en vecka tillbaka ligger bageriet på Klostergatan i Lund. Jag vill ju väldigt gärna bli konditor, så man kan väl säg att det är mitt drömjobb och det är jättekul! Känns ganska konstigt att få betalt för att stå och röra smetar och att spritsa macarons, haha. Jag trivs alltså som fisken i vattnet🙂

På Abrick Macaronn bakar och säljer vi macarons i många olika smaker och andra goda kakor, som cupcakes. Nästa vecka kör vi även eclairs. Kika in på vår hemsida om ni är nyfikna Abrick Macaronn

Välkomna in till oss på Klostergatan 11 i Lund!

 

 

 

 

 

 

5 kommentarer leave one →
  1. 11 september, 2011 17:55

    Åh wow, vilket toppenjobb, grattis! Om jag bodde i Lund skulle jag nog bo hos er istället, jag ÄLSKAR macarons❤

    • 11 september, 2011 20:16

      Tack! Det är verkligen jätteroligt och jag önskar lite att jag kunde bo i vår butik jag också🙂

  2. 11 september, 2011 18:47

    Härligt!
    Självklart kommer jag förbi nästa gång jag är i Lund.
    Grattis!🙂

    Kram,
    Gunnar

    • 11 september, 2011 20:15

      Tack Gunnar! Ja du måste komma förbi! När kommer du till Lund härnäst då? Någon resa inplanerad att besöka hemtrakterna? Det var ju så längesen! Kram🙂

  3. 23 september, 2011 23:09

    Jag kom till din webbplats eftersom jag letade efter adressen till abrick macaronn. Jag vill besöka, men det finns n andra webbplatser med adress! Tack så mycket!

Kommentera

