Skip to content

Godaste focaccian i stan!

14 oktober, 2011

Idag när jag gick förbi vår granne St Jacobs Stenugnsbageri och titta in genom fönstret fick jag se en underbar syn. Det var en bagare som bakade en alldeles underbar focaccia med fantastiska pålägg, det var en synfoni av färska och soltorkade tomater, oliver, kapris och rödlök, nästan magiskt. Självklart fick det bli min lunch och den smakade ännu godare än vad jag någonsin hade kunnat föreställa mig. Helt sanslöst god! Vi kommer nog ha den här focaccian som en stående fredagslunch om inte oftare.. Jag kan också säga att St Jacobs focaccia faktiskt är godare än där den härstammar ifrån i Italien, var ju där i somras och det är inget snack om saken!

 

Vi firade föresten kanelbullensdag igår på jobbet, bara nio dagar försent.. mycket att göra! Även dessa godingar kom från St Jacobs Stenugnsbageri🙂

 

One Comment leave one →
  1. 15 oktober, 2011 18:02

    Åh, focaccia är banne mig underskattat, om jag får välja fritt bland bröd blir det helt klart något sådant här! Jösses vad mycket gott man lassat på, vad hungrig jag blev❤

Kommentera

