Skip to content

Lördagssupé på Mat & Destilat

23 oktober, 2011

Igår kväll bestämde vi oss för att prova på Mat & Destilat som öppnat i Café Lundagårds gamla lokaler. Eftersom att de inte har någon hemsida eller någon meny på nätet så kändes det lite risky att gå dit utan att veta vad som serverades. Men när vi väl kom dit så blev vi inte besvikna, Henrik fick sin älskade älg och jag min älskade hjort. Servicen var också väldigt bra, det enda man hade kunnat klaga på var ljudnivån (och självklart ljuset, som matbloggare..)

Till förrätt tog jag den rimmade kalvtungan med päron, hjortrongele och hasselnötsmajonäs.

Henrik tog krassesoppan med frusen getostskräm och kalixrom.

Till huvudrätt tog jag hjort med äpplemos och trattkantareller, mööört!

Henrik tog älg som var en röd älgfile och en älgkorv med selleripurée och karmeliserade smålökar.

Jag blir alltid så mätt när jag går ut och äter att jag tyvärr nästan aldrig orkar äta någon efterrätt, så vi bestlöt oss för att dela en créme brulée och den var himmelsk!

Det här stället rekommenderar vi!

No comments yet

Kommentera

