Skip to content

Gåsmiddag

13 november, 2011

Igår kväll bjöd Henriks mamma Gunilla på gåsmiddag på Ringsjö Krog och Wärdshus och där vi firade hennes födelsedag. Jag var lite nervös eftersom jag aldrig varit på en riktig gåsmiddag och jag heller aldrig ätit svartsoppa tidigare. Blodkorv och blodpudding är tyvärr inget för mig så jag vågade inte ta svartsoppan utan fick alternativsoppan. Men självklart smakade jag på svartsoppan, den var inte äcklig och inte alls så som jag tänkt mig men jag åt hellre alternativet. Det var en jättegod och gräddig trattkantarellsoppa. Tyvärr tog det slut för mig där eftersom jag fick akut magont och inte kunde få ner något mer. Det hade inget med maten att göra! Det var ganska jobbigt att sitta och titta på när de andra åt en himmelsk gås och det var jättetråkigt att kvällen skulle sluta så. Men det var i alla fall trevligt och maten såg väldigt bra ut och doftade fantastiskt gott!

Svartsoppa med krås

Alternativet – gräddig trattkantarellsoppa

Gåsen med alla dess tillbehör

Skånsk äppelkaka med vaniljsås

No comments yet

Kommentera

